Bērnudārzā “Varavīksne” bērnu trīsreizēju ēdināšanu nodrošina profesionāli pavāri, kuri gatavo ēdienus iestādes virtuvē, vadoties pēc ik nedēļas sastādītajām ēdienkartēm, gatavojot sabalansētu uzturu, ievērtējot ēdienu sastāvu, enerģētisko vērtību, olbaltumvielas, ogļhidrātus un taukvielas.

Katrā grupiņā redzamā vietā pieejama ēdienkarte un kaloriju aprēķins. Produkti tiek iegādāti tikai svaigi, piemēram, svaiga cūkgaļa un vistas gaļa no piegādātāja, kuram piešķirta “Bordo karotīte”. Ēdienu gatavošanai izmantojam no Latvijas zemniekiem iepirktus dārzeņus no jaunās, šī gada ražas.



BAGĀTINĀSIM RUDENS ĒDIENKARTI BĒRNIEM AR VESELĪGIEM PRODUKTIEM!

Par veselīgu ēšanu un produktiem, kuri lieki nenoslogos organismu nevajadzētu aizmirst arī rudenī. Tagad ir jāizmanto viss, ko sniedz rudens augļi, dārzeņi un ražas bagātība.
ĶIRBJI – košā rudens oga, no kuras var gatavot visu. Ķirbjus var gatavot brokastu putrās, pusdienu salātos un sautējumos un pat sacepumos. Ķirbis ir veselīgs, jo tajā ir maz kaloriju, daudz šķiedrvielu un oranžā krāsa- līdz ar to beta karotīns, kas ir arī burkānos.
ĀBOLI – rudens velte, kas jāēd katram. Ne velti šis auglis redzams gandrīz visās uztura piramīdās, to iesaka uztura speciālisti. Rudenī vislabāk baudīt vietējos ābolus, kuros ābolu miziņa nav apsmidzināta ar cilvēkiem kaitīgām vielām. Ābolus ēdam svaigus, pievienotus salātiem, pagatavotus plātsmaizēs un dzērienos.
BIETES – sarkanās bietes kļuvušas par īstu superproduktu, jo to vērtīgās īpašības aizvien biežāk izceļ veselīgā uztura speciālisti. Bietēs ir daudz dzelzs un to lietošana stiprina organismu. Bietes var baudīt vārītas, pagatavojot dažādus salātus kopā ar kādu svaiga un spēcinoša ķiploka daiviņu, izmantot iecienītās zupās.
TOMĀTI – arī šo dārzeni vēl varam baudīt. Tomāti ir bagāti ar vitamīniem A, C un K. No tomātiem gatavojam salātus, ēdam vienkārši šķēles.
Rudenī noteikti jāizvēlas arī imunitāti stiprinoši gardumi, piemēram, svaigi sīpoli un ķiploki, dzērvenes, brūklenes.
Mājās radināsim bērnus lietot zivis, kas ir pieejamas, visus pieejamos dārzeņus,  bet desertā veselīgākā un kvalitatīvākā izvēle būs laba tumšā šokolāde, saprātīgos daudzumos.
Neaizraujaties ar šokolādes krēmu,-bērnu iecienīto Nutellā, kurā ir 11 karotes cukura uz 100 g produkta. Labāk izvēlēties zemesriekstu sviestu ar tumšo šokolādi, kur cukura daudzums ir krietni mazāks – 3 karotes uz 100 g produkta.
Ieteicams izvēlēties pilngraudu produktus, kas satur vērtīgas bioloģiski aktīvās vielas, vitamīnus un šķiedrvielas,-kviešu, rudzu, miežu, griķu miltus un to izstrādājumus.
Izcils ogļhidrātu avots ir auzu pārslu biezputra.
Ieteicams dot priekšroku liesai gaļai. Vārīta vai apstrādāta liesa gaļa ir vērtīgs olbaltumvielu avots un satur visas neaizstājamas aminoskābes.
Bērna organisms nepārtraukti aug un attīstās, tāpēc ļoti svarīgi ir sekot līdzi tam, ko  bērni ēd. Gan mājās, gan bērnudārzā bagātināsim ēdienkarti ar kādu neierastu,  līdz šim neizmantotu produktu, lai bērniem rastos izpratne par daudzveidīgu produktu izvēli  un dažādu garšu pielietošanu.