Jaunākie raksti

Kādi vitamīni bērniem vajadzīgi pavasarī? Pavasarī bērna organisms izjūt diezgan spēcīgu vitamīnu trūkumu. Mazie kļūst kaprīzāki, skolnieki netiek galā ar mājasdarbiem, nevar laikus pamosties, bet paši vājākie sāk aizvien biežāk slimot. Kā lai palīdz bērniem?

Vitamīns С

No mākslīgās aminoskābes pārdozēšanas var ciest nieres un kuņģis. Labāk bērna ēdienkartē ir iekļaut "dzīvos" vitamīnus. Piemēram, skābētos kāpostos līdz pašai vasarai saglabājas C, B, A vitamīni. Daudz askorbīnskābes ir arī citrusaugļos. Citronu noderīgi ir pat pasmaržot - tā stimulējošā iedarbība uz prāta spējām ir pierādīta pat zinātniski. Tāpēc sarīvējiet citrona miziņu un nolieciet bļodiņu ar aromātisko putriņu uz galda, pie kura sēž bērns. Apelsīnos un greipfrūtos ir daudz vairāk C vitamīna, nekā citronā. Vēl vairāk citrona ir mežrozītēs. Dodiet bērnam mežrozīšu sīrupu pa karotītei starp ēdienreizēm, pievienot to variet arī tējai. Tāpat noderīgi ir pievienot salātiem kviešus, jo tie satur dabīgos antioksidantus, antibiotikas un augšanas stimulatorus. Neaizmirstiet arī par kivi - viens no lielākajiem C vitamīna avotiem, kurš satur arī daudz kāliju, vitamīnu PP un E.
Vairāk lasi šeit

Cik ātri pēc slimošanas bērns var atgriezties bērnudārzā?

Bērnu slimošana ir aktuāla tēma ikvienā ģimenē. Lai cik daudz pūļu ieguldītu imunitātes stiprināšanā, no saslimšanas pilnībā nevar izvairīties neviens. Daudziem vecākiem aktuāls ir arī jautājums – cik ātri bērns drīkst atgriezties dārziņā pēc slimošanas? Konsultē Liene Smane, medicīnas doktore, pediatre Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā.
Visu rakstu lasi šeit

Ko apskatīt Jelgavā un tās tuvumā kopā ar bērniem? Iespējamos ekskursiju maršrutus un galamērķus skati pievieenotajā dokumentā.

Baskāju taka - vai tikai modes lieta?

Izstaigāt taku basām kājām ir lietderīgi gan lieliem, gan maziem.
Staigājot ar basām kājām pa dažādām virsmām, iespējams ne tika norūdīties un stiprināt organisma aizsargspējas, bet arī stiprināt kāju muskuļus.
Iemesli, kāpēc iesaka apmeklēt baskāju taku:
  • Palīdz stiprināt un norūdīt organismu;
  • Sniedz lielisku atpūtu un mazina galvassāpes.;
  • Atslābina, nomierina un garantē pozitīvas enerģijas uzņemšanu;
Pēdās atrodas daudz nervu gali un staigājot pa dažādām virsmām, tie tiek aktivizēti, līdz ar to, tiek labvēlīgi ietekmēta visa organisma darbība.
Mūsu baskāju takas garums ir 23m. Sastāv no  27 posmiem, tajos ir dažādi dabīgi materiāli.
 
Čiekuri,
Kastaņi,
Sūnas,
Mazi akmentiņi,
Lielāki akmeņi,
Oļi,
Koku miza,
Zeme,
Salmi
Kastaņu lapas
 
Šķelda,
Kūdra,
Keramzīta bumbiņas,
Koka ripas,
Ozolu zari,
Bērzu zari,
Smiltis,
Zāģu skaidas smalkas,
Zāģu skaidas raupjākas,
Siens,
Dubļi un ziedu vanna pēc laikapstākļiem.
 

Ko bērnam vajadzētu prast, pabeidzot bērnudārzu? Jautājums, kas nodarbina visu topošo skolnieciņu vecākus....Vairāk par to lasi pievienotajā dokumentā.