Bērna attīstība no 2-3 gadu vecumam
Kustību attīstība | Kognitīvās prasmes (uztvere) | Valodas prasmes | Sociālā un emocionālā attīstība |
2 gadu vecumā bērns māk labi turēt rakstāmrīku, zīmē pagaidām vēl bezjēdzīgas figūras.
Prot staigāt pa nelīdzenu virsmu, pārkāpt maziem grāvīšiem, nolekt no 10-15 cm augstas vietas, dažreiz prot ar abām rokām noķert bumbiņu, ja tā mesta no tuvas distances. Sasniedzis 3 gadu vecumu, mācās braukt ar trīsriteni, šūpoties, slēpot, peldēt, nostāties uz slidām, spēlēt futbolu. |
Ap 2 gadu vecumu bērna uzmanības noturība ir līdz pusstundai.
Prot ievietot ģeometrisku figūru atbilstošā rāmītī. Atšķir 3-4 krāsas, var nosaukt, atrast pēc parauga. Atšķir priekšmetu svaru, faktūru, temperatūru ( viegls, smags, mīksts, ciets, auksts, silts) No klučiem prot būvēt celiņu, žogu, māju utt. Var izpildīt 3 secīgus norādījumus- paņem, aiznes, noliec. Ap 2,3 gadu vecumu bērnam spēles sāk nozīmēt ne tikai izklaidi, bet arī attīstību, viens pats var rotaļāties pat līdz stundai. 2,6 gadu vecumā prot atrast dažādu izmēru priekšmetus vienā krāsā, atšķir 4-6 ģeometriskas formas. Atceras iepatikušos mūziku, patīk dejot. Ap 3 gadiem parādās lomu spēles elementi, pēc taustes var nosaukt priekšmeta formu, pēc parauga salikt piramīdu no 8-9 gredzeniem. |
Ap 2 gadu vecumu bērna vārdu krājums ir aptuveni 250-300, 2-3 vārdu teikumi.
Novērtē sevi: „labs”, „liels”, saka: „paldies”, „atā”. Atceras rotaļu biedru vārdus, pazīst viņus. Var parādīt pieaugušā nosauktās ķermeņa daļas. 2,3 gadu vecumā spēj uzbūvēt 3-4 vārdu teikumu. Ap 2,6 gadiem spēj atbildēt uz tādiem jautājumiem kā „Kā Tevi sauc?” Parādās pirmā interese par burtiem un cipariem. Spēj nosaukt savas emocijas, sajūtas – man ir jautri, man sāp, es gribu utt. 2,9 gadu vecumā bērna vārda krājums strauji palielinās, sākas burtu un ciparu apgūšana, izrunā 5-6 vārdu frāzes, veido savus vārdus, aktīvā runa ir ap 1500 vārdu. Uz pirkstiem parāda savus gadus. |
2 gadu vecumā saskarsmē ar tuviniekiem spilgti izrāda emocijas- smaida, žestikulē, skatās acīs; no kontakta ar svešiniekiem var izvairīties.
Gaida uzslavu, saprot vārdus „labi”, „slikti”, sekojot pieaugušo piemēram, rūpējas par dzīvniekiem, augiem. Spēj gaidīt kādas vēlamas darbības sākumu, uzreiz neraud un nepieprasa savu. 2,6 gadu vecumā lepojas ar saviem panākumiem, vēlas tikt novērtēts pozitīvi. Pazīstamas jūtas ir pieķeršanās, mīlestība, dusmas, aizvainojums, prieks. Sāk apzināties savu dzimumu. Pret nepazīstamiem cilvēkiem sākumā piesardzīgs, bet, ja attieksme ir labvēlīga, ir atsaucīgs un draudzīgs. Izturas atšķirīgi pret cilvēkiem – neklausa vai respektē. |
Vairāk par šo tematu var uzzināt šeit:
http://drosaberniba.lv/emacibas/kursi/modulis-1
http://drosaberniba.lv/emacibas/kursi/modulis-1